Σήμερα Τρίτη, 27 Νοεμβρίου πρόκειται να υπογραφούν στην Κρήτη οι συμβάσεις για τη μικρή διασύνδεση του νησιού με την Πελοπόννησο.
Το έργο ξεκινά μέσα στο 2018 και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί 2 χρόνια αργότερα, μέσα στο 2020.
Στο διαγωνισμό, που ολοκληρώθηκε στα μέσα του Σεπτέμβρη, συμμετείχαν οι πλέον έμπειρες και δόκιμες εταιρείες σε έργα καλωδιακών διασυνδέσεων. Η συγκεκριμένη διασύνδεση είναι η μεγαλύτερη σε μήκος υποβρύχια-υπόγεια AC καλωδιακή διασύνδεση στον κόσμο (134 χλμ. Υποβρύχιο τμήμα και 42 χλμ. Υπόγεια τμήματα) ενώ το μέγιστο βάθος πόντισης των καλωδίων κατά μήκος της υποβρύχιας διαδρομής την τοποθετεί στην κορυφή των πλέον απαιτητικών τεχνικά έργων πόντισης καλωδίων ηλεκτρικής ενέργειας διεθνώς (950 μέτρα μέγιστο βάθος).
Μια επιπλέον καινοτομία στις διαδικασίες του έργου αυτού αποτελεί και η νέα μέθοδος ηλεκτρονικού πλειστηριασμού που ακολουθήθηκε για την ανάδειξη των αναδόχων για τα επιμέρους τμήματα των καλωδιακών διασυνδέσεων που συνέβαλλε καθοριστικά τόσο στην εξασφάλιση σημαντικού οφέλους από τον οικονομικό ανταγωνισμό μεταξύ των υποψηφίων όσο και στην έγκαιρη ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνιστικών τμημάτων.
Συγκεκριμένα:
1. Μειοδότρια για το πρώτο (Δυτικό) κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης Πελοποννήσου-Κρήτης και τις υπόγειες διασυνδέσεις της Πελοποννήσου ανακηρύχθηκε η εταιρεία FULGOR AE έναντι τιμήματος 140,2 εκατ. ευρώ.
2. Μειοδότρια για το δεύτερο (Ανατολικό) κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης ανακηρύχθηκε η εταιρεία Prysmian Powerlink έναντι τιμήματος 125,9 εκατ. ευρώ.
3. Για τις υπόγειες διασυνδέσεις της Κρήτης στο πλαίσιο της διασύνδεσής της με την Πελοπόννησο μειοδότησε η εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΑΕ έναντι τιμήματος 41,09 εκατ. ευρώ.
Μειοδότρια εταιρεία για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού Μετάβασης-Αντιστάθμισης στη Νοτιονατολική Πελοπόννησο καθώς και την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου υπαίθριου Υποσταθμού στην περιοχή των Χανίων στην Κρήτη ανακηρύχθηκε η εταιρεία «ΤΕΡΝΑ ΑΕ», έναντι τιμήματος 18,5 εκατ. ευρώ.
Το πλοίο που αναλαμβάνει να ποντίσει καλώδιο στα 950 μέτρα
Η πολυεθνική Prysmian, που ανέλαβε το πιο δύσκολο τμήμα καθώς θα ποντίσει το καλώδιο στο ανατολικό τμήμα σε βάθη που φτάνουν μέχρι τα 950 μέτρα, θα αναπτύξει το καλώδιο σε μια απόσταση 135 χιλιομέτρων.
Τα υποβρύχια καλώδια θα παράγονται στο εργοστάσιο Arco Felice (Νάπολη) και θα τοποθετηθούν στη θάλασσα από το πλοίο Giulio Verne, το οποίο αποτελεί μέρος του στόλου του ομίλου της πολυεθνικής.
Δείτε επίσης